10 Ιουλίου 2018

Πρώτη Δοκιμή: Νέα Mercedes A-Class


Η A-Class στηρίχτηκε από την αρχή της πορείας της στη στρατηγική της έκπληξης και του αιφνιδιασμού. H πρεμιέρα του 1997 έδειξε στον κόσμο μια Mercedes με ημίψηλο στιλ και MPV χαρακτηριστικά. Στη δεύτερη γενιά, στο κοκτέιλ προστέθηκαν ξεχωριστές τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις. Η επόμενη μεγάλη έκπληξη ήρθε με την τρίτη γενιά το 2012: τότε η στροφή προς τα κλασσικά χάτσμπακ ήταν μεν η λογική επιλογή, κανείς όμως δεν ήταν σίγουρος ότι η Mercedes θα την εκτελούσε τόσο ριζοσπαστικά, τόσο ολοκληρωμένα και εν τέλει με τόση επιτυχία. Διότι η A-Class είναι προπαντός μια ιστορία επιτυχίας, η οποία όμως γιγαντώθηκε με την τρίτη γενιά, το μοντέλο που τελειώνει τώρα δηλαδή.

Οι πέντε συνολικά εκδόσεις (A, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake και GLA) έχουν ξεπεράσει τα 3 εκ. αυτοκίνητα - αριθμός αν μη τι άλλο εντυπωσιακός καθώς αφορά premium και όχι συμβατικό μικρομεσαίο. Στη νέα, αισίως τέταρτη γενιά A-Class, η έκπληξη κρύβεται κυρίως μέσα, στην ενσωμάτωση τεχνολογιών από τα πιο μεγάλα μοντέλα αλλά και στο λανσάρισμα κάποιων εντελώς νέων στοιχείων που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν συνεχίζεις να είσαι μέσα σε μια A-Class.

Γνώριμη αλλά πολύ πιο όμορφη εμφάνιση



Είναι σαφές ότι η Mercedes κινείται πια πολύ προσεκτικά σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, ειδικά στην ευαίσθητη κλάση της A-Class με την οποία έχει πειραματιστεί πολύ. Ωστόσο είναι αξιοσημείωτο ότι οι αλλαγές στην εμφάνιση της νέας γενιάς είναι πολλές και αισθητές. Κατ`αρχάς υπάρχει εδώ πολλή από την αισθητική της νέας CLS: τα φώτα είναι αρκετά αιχμηρά και κλίνουν έντονα προς την εμπρός μάσκα. Το καπό είναι πιο σφηνοειδές και χαμηλώνει πιο δυναμικά προς το εμπρός μέρος.

Αποθέωση του στιλ είναι τα πίσω φώτα σε σχήμα σταγόνας: διαιρούμενα πλέον με ένα τμήμα να περνά πάνω στην πέμπτη πόρτα και με μοναδική εμφάνιση τις νυχτερινές ώρες, είναι ένα highlight. Είναι επίσης πολύ κρίσιμο ότι ενώ το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει γενναιόδωρα προς κάθε κατεύθυνση δεν έχει αλλάξει η γενική εικόνα του. Το αυξημένο μήκος (έχει πάρει 12 πόντους) έχει δώσει μια νέα οπτική ισορροπία και μαζί με αυξήσεις στο πλάτος και στο ύψος φαίνεται να δημιουργεί πολύ πιο σωστές αναλογίες. Σημαντικό για εμάς: οι έντονες καμπύλες στο πίσω μέρος και ειδικά χαμηλά, στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα. Εδώ η A-Class μοιάζει να έχει πάρει κάτι από τα πιο μεγάλα και πολύ ακριβότερα κουπέ της γκάμας. Μην ξεχνάμε ότι, οι πέντε εκδόσεις της απερχόμενης γκάμας θα γίνουν οκτώ στη νέα αυτή γενιά, η οποία μόλις ξεκινά. Οπότε μπορεί η νέα πεντάθυρη A-Class να δίνει μια γεύση και για ένα πιο δυναμικό μέλλον στα μικρομεσαία της Mercedes.

Τεχνικά χαρακτηριστικά


Εσωτερικό: «Hey Μercedes, μήπως κάνει ζέστη;»




Στο εσωτερικό συντελείται η πιο μεγάλη αλλαγή για λογαριασμό της A-Class και των επιβατών της. Είναι σαφές ότι όσο καλά σχεδιασμένο κι αν ήταν το προηγούμενο αυτοκίνητο στο εσωτερικό του, το καινούριο έχει ενσωματώσει πιο καλά τη λογική, την αισθητική και τη λειτουργικότητα των μεγάλων σεντάν της φίρμας. ΚατΆαρχάς πρέπει να αποχαιρετήσει κανείς τα αναλογικά όργανα. Οριστικά. Από τη βασική έκδοση η A-Class έχει πλήρως ψηφιακό κόκπιτ με δύο οθόνες. Είναι το νέο MBUX ή Mercedes-Benz User Experience.

Oπτικά το σύνολο θυμίζει πολύ την E-Class αλλά η διαφορά εδώ είναι στο μέγεθος, αφού η βάση έχει δύο μόνιτορ με διαγώνιο 7 ιντσών, σε πιο ακριβές επιλογές η μία οθόνη μπορεί να ανέβει στις 10,25 ίντσες, ενώ πιο πάνω μπορεί να διαλέξει κανείς δίδυμα τέτοια μόνιτορ. Σε κάθε περίπτωση, το πλαίσιο που αγκαλιάζει τις οθόνες έχει τις ίδιες διαστάσεις. Αυτό σημαίνει ότι όπως και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αφήνει πολύ περιθώριο ελεύθερο γύρω γύρω και οι 7άρες οθόνες δείχνουν κάπως μικρές για το ταμπλό αυτό. Τα γραφικά ωστόσο, είναι πολύ προσεγμένα, η δε πλοήγηση ανάμεσα στις διάφορες διαμορφώσεις και επιλογές πληροφόρησης μοιάζει αρχικά «πέλαγος», αλλά δεν είναι. Και ο οδηγός φτιάχνει τελικά εύκολα μια ωραία ισορροπία ανάμεσα στο τι θέλει να βλέπει εμπρός του και τι στη δεξιά πηγή. Υπάρχουν στις απεικονίσεις του πίνακα οργάνων βέβαια και στρογγυλά, αναλογικά στροφόμετρο και ταχύμετρο, αλλά δε μπορείς να τα έχεις ταυτόχρονα στην οθόνη, λόγω μεγέθους.

Συνολικά από πλευράς χρηστικότητας η μεγάλη είδηση είναι το νέο σύστημα φωνητικών εντολών το οποίο έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει και να λειτουργεί πολύ φυσικά.  Πρόκειται για έναν assistant όπως η Siri της Apple ή η Alexa της Amazon. Είναι όντως εντυπωσιακό στην πράξη, επειδή οι προσφωνήσεις γίνονται πλέον πιο φυσικά. Το γνωστό «Ηey Μercedes!» αρκεί για να «σπάσει τον πάγο» και να αρχίσει η «συζήτηση» με το σύστημα, από το οποίο μπορείς να ζητήσεις πληροφορίες ή απλώς να κατεβάσει τη θερμοκρασία στον κλιματισμό. Και λες απλώς ότι κάνει ζέστη. Η απάντηση για παράδειγμα μπορεί να είναι ότι «Ο κλιματισμός είναι ήδη ενεργοποιημένος». Εκεί μπορείς να αναφέρεις ότι ζεσταίνεσαι οπότε και η αντίδραση της Mercedes είναι να σου κατεβάσει ένα βαθμό τη θερμοκρασία. Με τον ίδιο τρόπο μπορείς να «επικοινωνήσεις» με το αυτοκίνητο και για την πλοήγηση και για άλλα ζητήματα, να ρωτήσεις «τι ώρα είναι;» κ.λπ..

Για μια ακόμη φορά ωστόσο, εντοπίζεται στο εσωτερικό της Mercedes μια αλληλοκάλυψη σε ό,τι αφορά το input των εντολών από πλευράς οδηγού. Έχεις μικρά touchpad στο τιμόνι αριστερά και δεξιά, οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό αλλά και άλλη μία επιφάνεια αφής ανάμεσα στα καθίσματα. Έπειτα από τη δοκιμή καταλήγουμε ότι η αφή στο τιμόνι είναι μακράν το πιο βολικό «κανάλι», ακολουθούμενο με μεγάλη απόσταση από την οθόνη αφής γεγονός που έδειξε να αφήνει πολύ πίσω σε προτεραιότητα το κεντρικό touchpad ανάμεσα στα καθίσματα. Πάντως όσο εξοικειώνεσαι, εστιάζεις στα touchpad στο τιμόνι και αντιλαμβάνεσαι ότι με αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εργονομίας μπορεί να θεωρηθεί πολύ υψηλό.


Σε ό,τι αφορά την ποιότητα, το επίπεδο είναι συνολικά καλύτερο. Τα υλικά είναι πλέον πολύ πιο διαλεχτά, οι μαλακές επιφάνειες πιο πολλές και πιο αρχοντικές ενώ φυσικά για τη συναρμολόγηση δεν τίθεται το παραμικρό ζήτημα.

Χώροι: Μικρές βελτιώσεις, πιο αισθητά στο πλάτος πίσω




Oύτε η απερχόμενη, ούτε η νέα γενιά της A-Class μπορούν να θεωρηθούν «θαύματα» ευρυχωρίας, ωστόσο το καινούριο αυτοκίνητο είναι βελτιωμένο σε όλα τα κριτήρια που κάνουμε μετρήσεις εμείς. Ο χώρος για τα κεφάλια εμπρός πίσω είναι αυξημένος έστω και οριακά, το ίδιο και το πλάτος εμπρός, ωστόσο η βασική διαφοροποίηση αφορά το πλάτος πίσω όπου πλέον η A-Class παρέχει για τους ώμους σχεδόν τρεις πόντους περισσότερο χώρο. Μικροδιαφορές, πάντα με θετικό πρόσημο για τα χώρο για τα πόδια αλλά και για το πορτ-μπαγκάζ το οποίο από τα 341 λίτρα έχει φτάσει πλέον τα 360 λίτρα (για τις εκδόσεις βενζίνης ο ωφέλιμος όγκος ανακοινώνεται επιπλέον 10 λίτρα μεγαλύτερος, στα 370). Πέρα από τα νούμερα όμως, η αίσθηση στην καμπίνα της A-Class είναι καλύτερη διότι το νέο αμάξωμα φέρνει περισσότερο φως μέσα.

 Ταυτόχρονα, στο πίσω κάθισμα, η κλίση της πλάτης είναι τέτοια ώστε επιτρέπει στους εκεί επιβάτες να φτιάξουν μια πολύ άνετη θέση σώματος. Όσο για τη φόρτωση των αποσκευών επίσης δείχνει πιο εύκολη αφού έχει μεγαλώσει το άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ (απόρροια του ανασχεδιασμού των φώτων αναφέρει η εταιρεία).

Κινητήρας: Με πολύ βελτιωμένα χαρακτηριστικά


O ντίζελ κινητήρας της δοκιμής μας διατηρεί τον κυλινδρισμό των 1.461 κ.εκ. και την οχταβάλιδη κεφαλή του αλλά έχει δεχτεί αρκετές αναβαθμίσεις. Χρησιμοποιεί υγρό AdBlue για να καθαρίζει τα καυσαέρια, ενώ έχει υποστεί αλλαγές στην τουρμπίνα για καλύτερη απόκριση. Αυτό που είδαμε εμείς στην πράξη, είναι η  βελτίωση των λειτουργικών χαρακτηριστικών χωρίς βέβαια να εξαφανίζεται εντελώς ο θόρυβος.

 Ο οδηγός βλέπει ότι ο κινητήρας έχει πλέον πιο απλωμένο φάσμα επωφελούς λειτουργίας, δεν «σπάει» γρήγορα και μαζί με το επίσης αναβαθμισμένο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη, συνθέτει ένα δίδυμο πολύ ζωντανό και εύκολο στη χρήση. Από το σαζμάν (με χειριστήρια και στο τιμόνι ή με τον κλασικό λεβιέ πίσω από τη στεφάνη του βολάν) δε λείπουν κάποια μικροπαράπονα, κυρίως σχετικά με το ότι αργεί λίγο να εμπλέξει ταχύτητα απο τη θέση της νεκράς. H συνολική λειτουργία πάντως, χωρίς να είναι απόλυτα σπορ, δε λέει όχι και σε ένα πιο σβέλτο στιλ οδήγησης.

Οι δε επιδόσεις είναι αρκετά βελτιωμένες έναντι προηγούμενων εφαρμογών της ίδιας συνταγής ενώ ταυτόχρονα η αύξηση στη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου είναι σχεδον αμελητέα (0,1λτ./100 χλμ./ώρα).

Στο δρόμο: Πιο ολοκληρωμένη και πιο ώριμη




Δεν είχε κακή θέση οδήγησης η A-Class αλλά στη νέα γενιά το πώς είναι στημένο και πώς ρυθμίζεται το κάθισμα (ειδικά το ενίαιο σπορ κάθισμα στη λευκη Α 180 d του τεστ) μπορεί να αναδειχτούν σε δυνατά χαρτιά του μοντέλου. Κάτι άλλο που σημειώνει κανείς είναι ότι, ενώ έχει διατηρηθεί το «σκυφτό», «πολεμικό» στιλ με βάση τον τρόπο που η οροφή σκεπάζει τους επιβάτες, το φως που μπαίνει στην καμπίνα είναι περισσότερο και η ορατότητα προς τις πίσω γωνίες αρκετά καλύτερη πλέον.

Εντός πόλης η ανάρτηση δείχνει αρκετά σφικτή. Είναι καλύτερη από πριν η εκτέλεση, καθώς έχουν μεν εκλείψει οι νευρικές αντιδράσεις από τον πίσω άξονα, αλλά το setup των αμορτισέρ συνεχίζει να δείχνει αρκετά αυστηρό. Aυτό πάντως δεν επηρεάζει την ποιότητα κύλισης, η οποία είναι υψηλού επιπέδου και σίγουρα πολύ καλύτερη από του απερχόμενου μοντέλου, ακόμα και της εκδοχής μετά το λίφτινγκ στα μέσα του 2015, οπότε και είχε ραφιναριστεί αισθητά η μικρομεσαία Benz.

Ανεβάζοντας ρυθμό, ο οδηγός παρατηρεί μια αίσθηση χαμηλού βάρους και καλής ισορροπίας της μάζας, ενώ πολλά θετικά σχόλια αποσπά πια το τιμόνι, διότι έχει πολύ περισσότερη αρμονία στον τρόπο που δουλεύει. Εκεί δηλαδή που το προηγούμενο ξεκινούσε ως πολύ σφικτό αλλά όσο έστριβες δεν κρατούσε όλες τις αρχικές υποσχέσεις και εμφάνιζε κενά σημεία, το τωρινό είναι πιο γεμάτο σε όλο το φάσμα της περιστροφής, ελαφρύ όσο χρειάζεται και με πολύ καλή κατευθυντικότητα. Αυτή η ομοιογένεια είναι που ακολουθεί πλέον ολόκληρη την οδική συμπεριφορά.

Η σφικτή ανάρτηση μετατρέπεται σε προσόν όταν ο οδηγός κινηθεί πιο γρήγορα, οι κλίσεις είναι αρκετά περιορισμένες σε βαθμό που περνούν απαρατήρητες, ενώ και η υποστροφή έρχεται πολύ καθυστερημένα και πολύ προοδευτικά.


Σημαντική λείανση στα χαρακτηριστικά της νέας Α-Class παρέχει και ο πίσω άξονας (ημιάκαμπτος σε αυτό το επίπεδο ακόμη, ενώ πιο ψηλά στον τιμοκατάλογο μπαίνουν λύσεις πολλαπλών συνδέσεμων), ο οποίος βάζει πιο γλυκά πλέον το αμάξωμα στη στροφή όντας λιγότερο απόλυτος σε αίσθηση. Κάτι άλλο που κρατήσαμε είναι η ακαμψία του πλαισίου, η οποία μας έδειξε ότι για μια ακόμη φορά η AMG παραλλαγή θα έχει μια εξαιρετική βάση στη διάθεσή της. Αναμενόμενα πολύ υψηλή η επίδοση των φρένων, αν και βελτίωση υπάρχει και εδώ, σε ό,τι αφορά τη συνολική αίσθηση του πεντάλ και την αριστοτεχνική βαθμονόμηση της απόδοσης, από το ελαφρύ φρενάρισμα έως την οριστική και άμεση ακινητοποίηση.

Πηγή: autotriti.gr
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
ΕΠΟΜΕΝΟ

0 blogger-facebook:

Προσθέστε (ΑΝΩΝΥΜΑ) τα σχόλιά σας ΕΔΩ..