7 Ιουλίου 2018

Μάχη στα best-seller: Micra VS 208 VS Yaris


Η χρονιά ξεκίνησε αισιόδοξα σημειώνοντας σταθερή ανοδική πορεία μέχρι και το πρώτο 4μηνο του έτους που διανύουμε. Ανάμεσα στα 14.086 αυτοκίνητα της δημοφιλέστερης για άλλη μια φορά κατηγορίας (αυτή των μικρών), ξεχωρίζουν ωστόσο τρία μοντέλα τα οποία και συγκρίνουμε στις πιο προσιτές, βασικές τους εκδόσεις (κινητήρα και εξοπλισμού).

Πρώτο και με αρκετή διαφορά (476 αυτοκίνητα από το 2ο), για άλλη μια φορά είναι το Toyota Yaris με 2.267 μονάδες, ενώ στην δεύτερη θέση κατάφερε να αναρριχηθεί το Peugeot 208 (με 1.791 μονάδες), το οποίο επωφελήθηκε των συνεχών και ελκυστικών προγραμμάτων προώθησης της ελληνικής αντιπροσωπείας. Σημαντική είναι και η τρίτη θέση του Nissan Micra (με 1.456 μονάδες), με τη νέα του γενιά να φαίνεται πως βρήκε τον «δρόμο» της σε αυτή την σημαντική κατηγορία, ανεβάζοντας συνεχώς τα μερίδιά της. Αυτά είναι λοιπόν τα τρία πιο εμπορικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς σήμερα, αφορμή που μας δίνει την ευκαιρία να τα συγκρίνουμε στις βασικές τους εκδόσεις.

Αρέσουν… το καθένα με τον τρόπο του

Σημαντικό κριτήριο επιλογής για τους αγοραστές και ιδιαίτερα σε αυτή την κατηγορία, είναι το αισθητικό προφίλ του καθενός. To αποκλειστικά 5θυρο Nissan Micra έχει το μεγαλύτερο μήκος (3.999 χλστ.) και κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στην δυναμική του σχεδίαση και τις τονισμένες του γραμμές, ενώ οι «κρυμμένες» χειρολαβές των πίσω θυρών, τονίζουν την κουπέ αισθητική της… αιωρούμενης οροφής.  Είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο εμπνευσμένα μικρά και αυτό «μετράει» στην κατηγορία.

Αρκετό δυναμισμό εκπέμπει και το ιδιαίτερα compact (3.945 χλστ.) Toyota Yaris -αυτό είναι το δεύτερο facelift της 4ης γενιάς του απόλυτου best seller της ελληνικής αγοράς- το οποίο προτάσσει ένα ιδιαίτερα νεανικό προφίλ αισθητικά. Το Peugeot 208 με τη σειρά του είναι το πιο κομψό εδώ, με κύριο χαρακτηριστικό του την επιθετικότητα που συνδυάζεται ωστόσο και με πιο εκλεπτυσμένα αισθητικά στοιχεία.


Value For Money: «Μετράει» το Yaris…

H χαμηλή τιμή του Yaris (από 11.250 ευρώ) σε συνδυασμό με την 6ετή εργοστασιακή του εγγύηση, του εξασφαλίζουν την διάκριση στον τομέα Value for money κάτι που σαφέστατα έχει αντίκτυπο στην πετυχημένη εμπορική του πορεία. Αυτά, συνδυάζονται μάλιστα με ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού στην βασική έκδοση Cool που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τo πακέτο συστημάτων ασφάλειας Toyota Safety Sense. Η τιμή του Nissan Micra είναι και αυτή ελκυστική σε συνάρτηση με τον πιο πλούσιο εξοπλισμό και ξεκινά από τα 12.690 ευρώ. Πιο πλούσιο πάντως σε εξοπλισμό, είναι το ακριβότερο Peugeot 208 (από 14.600 ευρώ), το οποίο καλύπτεται από 5ετη εγγύηση. Η διαφορά είναι αισθητή, αλλά δικαιολογημένη από σφαιρική άποψη.


Κινητήρες: Yaris για οικονομία, 208 για επιδόσεις

Στο χώρο του κινητήρα και για τα τρία δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της αγοράς συναντούμε την λύση των τρικύλινδρων μοτέρ βενζίνης, με του Peugeot 208 ωστόσο να είναι μεγαλύτερος σε χωρητικότητα και πιο ισχυρός σε απόδοση. Όλοι πάντως συνδυάζονται με 5τάχυτα αραιής κλιμάκωσης κιβώτια ενώ κύριο μέλημά τους είναι οι χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου. Τα Υaris και Micra λοιπόν, εφοδιάζονται με τους οριακά επαρκείς κινητήρες του 1,0 λίτρου της κάθε εταιρείας, με εκείνον του Micra να αποδίδει 4 ίππους περισσότερους. Όπως είναι λογικό, ο 1,2 λτ. PureTech ατμοσφαιρικός κινητήρας του 208 με τους 82 ίππους, προσφέρει σημαντικά καλύτερες τιμές επιδόσεων (τα κιλά βάρους είναι περίπου τα ίδια), ωστόσο στον τομέα της κατανάλωσης, ξεχωρίζει ο 1.000άρης VVT-I κινητήρας του Yaris με μέση τιμή τα 5,4 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Εσωτερικό: Όμορφο Micra, πρακτικό Yaris & ποιοτικό 208

Στο εσωτερικό και των τριών αυτοκινήτων η εικόνα είναι ευχάριστη με νεανικά στοιχεία που ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού συνδυάζονται και με τις πιο high tech οθόνες αφής για τα συστήματα infotainment.




Από αυτά ξεχωρίζει το Peugeot 208 μέσω της i-cockpit λογικής σχεδίασης του ταμπλό που ορίζει μικρή στεφάνη τιμονιού και τοποθετημένο ψηλά στο ταμπλό τον πίνακα οργάνων, ενώ το μικρό Peugeot διακρίνεται επίσης στους τομείς της ποιότητας κατασκευής και της συναρμολόγησης, ενώ προσεγμένο είναι και το φινίρισμα. Το κάθισμα του οδηγού είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένο, με την διαδικασία εύρεσης της ιδανικής θέσης να απαιτεί αρκετό χρόνο από τον οδηγό, ωστόσο προσφέρει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. 

Το Nissan Micra διαθέτει και εκείνο ευχάριστο διάκοσμο ιδιαίτερα στις πιο πλούσιες εκδόσεις του που το εξοπλίζουν με δίχρωμο ταμπλό, ενώ σε πολύ υψηλά επίπεδα είναι και η απτή ποιότητα με μαλακά υλικά να καλύπτουν αρκετά μεγάλο μέρος του ταμπλό. Το Micra εκφράζει μάλιστα και τον πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα ακόμα και σε αυτή του την έκδοση, με την χαμηλή θέση οδήγησης και το flat bottom τιμόνι να αποτελούν  τα  κύρια συστατικά αυτού. 


Σύγχρονη και άκρως ποιοτική είναι και η καμπίνα επιβατών του Toyota Yaris, που διακρίνεται για το φινίρισμα και την μοντέρνα εικόνα. Κύριο χαρακτηριστικό της πάντως εξακολουθεί να είναι η πρακτικότητα, τομέας που το Yaris έχει ξεκάθαρα το πάνω χέρι με πολλές, μεγάλες και πρακτικές θέσεις για αντικείμενα.

Χώροι: Υaris για επιβάτες, Micra για αποσκευές




Με μήκος οριακά κάτω από τα 4 μέτρα, τα τρία αυτοκίνητα του συγκριτικού προσφέρουν επαρκείς χώρους αν χρειαστεί να φιλοξενήσουν επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Το Yaris έχει το χωροταξικό πλεονέκτημα πάντως όσον αφορά στους χώρους για τους επιβάτες, με εξαιρετικά μεγάλο για την κατηγορία εσωτερικό πλάτος πίσω καθίσματος και αέρα για τα γόνατα. O αντίστοιχος χώρος για τα κεφάλια πάντως -όπως και στο Micra- είναι οριακά επαρκής, με το 208 να υπερτερεί στη συγκεκριμένη μέτρηση. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη, είναι υπόθεση Micra, με εκείνο να διαθέτει 300 λίτρα ωφέλιμα, έναντι των 285 και 286 λίτρων του 208 και του Yaris αντίστοιχα.

Στο δρόμο: Yaris για κάθε μέρα, 208 για σβέλτο τέμπο





Με βάση την περιορισμένη απόδοση των μηχανικών τους συνόλων και τις «άτονες» επιδόσεις που αυτή ορίζει, τα τρία μοντέλα που συγκρίνουμε έχουν σαφή προσανατολισμό προς τους αστικούς ρυθμούς κίνησης. Εκεί, το Τoyota Yaris εκφράζει ένα περισσότερο πολιτισμένο καθημερινό προφίλ, όντας εύκολο στην χρήση και άνετο όσο χρειάζεται για να αποτελέσει το ιδανικό αστικό εργαλείο.


Το Nissan Micra από την άλλη έχει και εκείνο ευχάριστο αστικό χαρακτήρα και δεν θα κουράσει στο ελάχιστο σε τέτοιες συνθήκες, εκεί όμως που κερδίζει τις εντυπώσεις, είναι σε εκτός πόλης διαδρομές. Και αν και με αυτόν τον κινητήρα κάτω από το καπό του, είναι σε θέση να εκφράσει τον ευχάριστο οδηγικά εαυτό του. Το Peugeot 208 από την άλλη ακόμα και σε αυτή του την βασική έκδοση είναι εστιασμένο στην ικανοποίηση του οδηγού. Συγκριτικά είναι πιο σφιχτό σε ανάρτηση και προσφέρει καλύτερη οδηγική αίσθηση, ενώ και ο κινητήρας του ανταποκρίνεται με περισσότερη ευκολία σε τέτοιες καταστάσεις. Φυσικά και εκείνο δεν ξεχνά τον αστικό του προσανατολισμό, ικανοποιώντας με την άνεση και την ευκολία του στην καθημερινότητα.

Πηγή: autotriti.gr
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
ΕΠΟΜΕΝΟ

0 blogger-facebook:

Προσθέστε (ΑΝΩΝΥΜΑ) τα σχόλιά σας ΕΔΩ..