7 Ιουλίου 2018

Γιατί το Golf θα είναι πάντα το απόλυτο GTi


Αν σου έπεφτε να αποκτήσεις ένα GTi στη ζωή σου, ποιο θα ήταν; Θα πήγαινες για το value for money; Για την «καλύτερη νέα είσοδο στην κατηγορία»; Θα πήγαινες για το «καλύτερο στην πίστα»; Για το «ισχυρότερο μοτέρ»; Ή μήπως θα διάλεγες το Golf GTI;

Το κατά πόσο το Golf είναι σήμερα το καλύτερο GTi έχει μικρή σημασία. Πόσοι από εμάς εξάλλου αγοράζουμε το «καλύτερο» αυτοκίνητο; Συνήθως αγοράζουμε αυτό που μας αρέσει. Και εδώ είναι που ξεκινάει και το πρόβλημα για τους άλλους κατασκευαστές.

Βλέπεις όταν μία μάρκα αποφασίζει να βγάλει το δικό της μικρομεσαίο GTi, ακολουθεί μια σειρά πραγμάτων για να βεβαιωθεί πως το δικό της μοντέλο είναι το καλύτερο. Εξελίσσει ένα μοτέρ που έχει μηδέν υστέρηση τούρμπο, τα περισσότερα άλογα στο λίτρο, εντυπωσιακό ήχο, γραμμική απόδοση, χαμηλή κατανάλωση. Μετά θέλει ένα κιβώτιο, με κλιμάκωση που να κολακεύει το μοτέρ, μικρές διαδρομές, μεγάλη αντοχή σε ροπή, γρήγορες αλλαγές, με έναν ή δύο συμπλέκτες, μηχανικό ή αυτόματο.

Τέλος θέλει μία ανάρτηση που να κολλάει το αυτοκίνητο στην άσφαλτο, να ελέγχει το κάμπερ στις στροφές και τις ανωμαλίες, να έχει την ιδανική πρόσφυση χωρίς να υστερεί σε άνεση, και να ταιριάζει και με τη γεωμετρία του αυτοκινήτου. Δεν είναι εύκολο. Τίποτε από αυτά.

Και γι αυτό όταν το μοντέλο βγει καλό, το μαθαίνουν όλοι. Και καλή δουλειά έχουν κάνει όλοι οι κατασκευαστές, με κάποια GTI να ξεχωρίζουν. Όπως έκανε πρόσφατα η Hyundai με το νέο i30N. Με μία λέξη, το αυτοκίνητο είναι καταπληκτικό.

Και με την ίδια λέξη μπορείς να περιγράψεις και άλλα μοντέλα, από το 308 GTi και το Megane RS μέχρι το Focus ST και φυσικά το Golf. Όμως το Golf έχει κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει. Όσο κι αν στις απλές του εκδόσεις του σούρνουμε ένα σωρό για το συντηρητικό του σχήμα, την χωρίς έμπνευση μονότονη σχεδίαση και την ατολμία στο στυλ, όταν έρθει η ώρα για το GTI, αυτά ξεχνιούνται και στη θέση τους στέκεται ένας θρύλος.

Το GTI δεν είναι ούτε το ταχύτερο, ούτε το ωραιότερο, ούτε το γρηγορότερο στις πίστες, ούτε το ισχυρότερο, ούτε το φθηνότερο. Είναι όμως το αρχέτυπο, αυτό που έρχεται στο νου κάθε φορά που λες τη λέξη GTi, αυτό που πιθανώς θα κρατήσει την αξία του στο μέλλον ως συλλεκτικό. Είναι επίσης το πιο ισορροπημένο, ουδέτερο, εύκολο στην οδήγηση και χάρη σε αυτό είναι και πολύ προσιτό στη χρήση.

Πηγή: autotriti.gr
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
ΕΠΟΜΕΝΟ

0 blogger-facebook:

Προσθέστε (ΑΝΩΝΥΜΑ) τα σχόλιά σας ΕΔΩ..