12 Ιουνίου 2018

SEAT Ibiza CNG Vs Arona diesel


Από τη μία τα μικρά και τα μικρά SUV αποτελούν δύο από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς, από την άλλη το πετρέλαιο είναι το καύσιμο το οποίο δέχεται τις μεγαλύτερες πιέσεις τα τελευταία τρία χρόνια και η hot ερώτηση είναι: να αγοράσω diesel; Με βάση τα παραπάνω δύο δεδομένα καταφεύγουμε σε μία ενδοοικογενειακή σύγκριση και προσπαθούμε να αναδείξουμε τις σημαντικότερες πτυχές για κάθε ερώτημα, βάζοντας μάλιστα στο παιχνίδι και το CNG, το εναλλακτικό καύσιμο που δείχνει να έχει δυναμική τα επόμενα χρόνια. Μοντέλα «πρότυπα» είναι το SEAT Ibiza που καίει φυσικό αέριο και το αδελφό του Arona diesel.

Μικρό ή μικρό SUV;

Το τιμολογιακό εύρος των μικρών (12 με 15 χιλιάδες ευρώ) και η ικανότητά τους να καλύπτουν μέχρι και οικογενειακές ανάγκες τα έχουν αναδείξει στη δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ελλάδα. Τα SUV από την άλλη είναι η νέα μόδα. 1 στα 4 αυτοκίνητα που πωλούνται είναι SUV. Ο κόσμος τα θέλει γιατί έχουν χώρους (κυρίως χώρο αποσκευών), αυξημένη απόσταση από το έδαφος, καίνε όσο τα μικρά και είναι ευέλικτα στην πόλη.

Στην προκειμένη περίπτωση τώρα το Ibiza κοστίζει 15.400 ευρώ στη δεύτερη έκδοση Style, ενώ το Arona 16.650 ευρώ στην αρχική Reference, όμως η διαφορά αυτή δικαιολογείται αν κοιτάξεις σφαιρικότερα τα μοντέλα (σ.σ. ανήκουν άλλωστε σε διαφορετική κατηγορία. Συνεχίζοντας, στην εμφάνιση δεν θα σταθούμε, ούτε στο εσωτερικό, αφού πρόκειται για αδελφά μοντέλα, ωστόσο θα αναφερθούμε στα επιμέρους χαρακτηριστικά.

Έτσι, το Ibiza είναι πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες όμως το Arona για τις αποσκευές (σ.σ. συμβαίνει στις δύο αυτές κατηγορίες), αναφορικά με την ευελιξία έχουμε ισοπαλία, ενώ προβάδισμα έχει το Arona ως προς την οδηγική αίσθηση λόγω του αυξημένου ύψους του αμαξώματος. Τετρακίνηση δεν έχει, άρα δεν μιλάμε για κίνηση εκτός δρόμου…

Φυσικό αέριο ή πετρέλαιο; 

Το diesel «ακούει» πολλά το τελευταίο διάστημα λόγω NOx και κάποιες εταιρείες απομακρύνονται από αυτό. Σίγουρα εμείς θα πούμε να αποφύγετε τα παλιάς τεχνολογίας (Euro5 και πίσω), και να προσέξετε την αγορά σύμφωνα με τις ανάγκες σας, δηλαδή να κάνετε πολλά χιλιόμετρα ετησίως, και να βάλετε στόχο πόσα χρόνια θα κρατήσετε το αυτοκίνητό σας, ώστε να κάνετε απόσβεση. Το φυσικό αέριο από την άλλη συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της βενζίνης ως προς τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα με την οικονομία του diesel και δεν είναι «επίφοβο». Πάλι όμως υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί (π.χ. το δίκτυο ανεφοδιασμό καλύπτει κεντρικά σημεία, όχι όμως και το πιο απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας) που πρέπει να δείτε σύμφωνα με τις προσωπικές σας ανάγκες.

Στην προκειμένη περίπτωση τώρα, δηλαδή ανάμεσα στα Ibiza CNG και Arona diesel πρέπει να αναδείξουμε τα παρακάτω: Οι επιδόσεις είναι παραπλήσιες καθώς η ιπποδύναμη είναι ανάλογη, ωστόσο ο 1,6 TDI έχει ένα προβάδισμα στις ρεπρίζ λόγω ροπής. O 1,0 TGI από την άλλη έχει μεγαλύτερο ωφέλιμο εύρος και άρα πιο ευχάριστος στην οδήγηση.

Αναφορικά με την κατανάλωση, ο Arona καίει 4 λίτρα στα 100 άρα περίπου 5 ευρώ, το Ibiza 4,5 ευρώ διαφορά όμως που σε κανονικές μετρήσεις ισοφαρίζεται, καθώς η απόκλιση της πραγματικής κατανάλωσης είναι στα diesel λίγο πιο μικρή σε σχέση με την βενζίνη.











Πηγή: autotriti.gr
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
ΕΠΟΜΕΝΟ

0 blogger-facebook:

Προσθέστε (ΑΝΩΝΥΜΑ) τα σχόλιά σας ΕΔΩ..