30 Ιουνίου 2018

Audi A1 Sportback vs ΜΙΝΙ 5D


Το νέο Audi A1 2019 εγκατέλειψε οριστικά στη δεύτερη γενιά του την καροσερί με τις τρεις πόρτες, αλλά και αφόπλισε την γκάμα του από τις εκδόσεις ντίζελ. Οπότε, σε επίπεδο μοντέλου τουλάχιστον, το Audi Α1 ξεκινά αυτό το ψευδό-συγκριτικό με μειονέκτημα.

Πάντως για την κρίση μας, η 3θυρη απουσία δεν θα παίξει κανένα ρόλο, καθώς θα το συγκρίνουμε απευθείας με το 5θυρο MINI. Προφανώς όμως δεν θα συμβεί το ίδιο με την γκάμα των μοτέρ, όπου η απουσία μοτέρ τουρμποντίζελ από το σουπερμίνι του Ingolstadt πλήττει την πληρότητά του.

Σχεδιασμός: Γωνίες απέναντι σε κούρμπες
Οι σχεδιαστές της Audi είχαν ξεκάθαρη ενημέρωση, ως εκ τούτου και στόχο: Να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο που να φιγουράρει ως το πιο σπορ στην κατηγορία. Ο στόχος τους επετεύχθη, παρόλο που η φωτογραφική απεικόνισή μας, σε μεγάλο βαθμό, αφορά την έκδοση S line που εκ προοιμίου ενισχύει τη σπορ εικόνα με την προσθήκη του ανάλογου body kit. Αλλά κάτι ανάλογο έχουμε κάνει και με το MINI, διαλέγοντας το Cooper S.

Παρόλα αυτά, το Α1 είναι εκ γενετής ένα αυτοκίνητο με μυώδη σιλουέτα, αδρές γραμμές και γωνίες, ξεκάθαρη φόρμα, με εντυπωσιακή μάσκα, που κατεβαίνει χαμηλά όπως στα μεγαλύτερα σπορ Αudi, και φουσκωμένα φτερά. Ειδικά στο εμπρός μέρος, το παραλληλόγραμμο άνοιγμα κάτω από το καπό, κληρονομιά από το «Ur-Quattro», και οι δύο υπερμεγέθεις αεραγωγοί δημιουργούν ένα άκρως επιθετικό σύνολο. Το τελικό αποτέλεσμα φέρνει το νέο A1 πιο κοντά σε ένα αρσενικό κοινό, παρόλο που χάνει μέρος από την αυθεντικότητα της πρώτης γενιάς και είναι φορτωμένο λίγο παραπάνω σε «νεύρα».

Το εκ Βρετανίας ορμώμενο MINI πατά και με τα δύο πόδια σε μια άλλη σχολή. Οι στρογγυλάδες του με τις ατελείωτες καμπύλες γραμμές έλκουν σαφώς την καταγωγή τους από το ορίτζιναλ Mini. Τούτη η τρίτη, μοντέρνα γενιά του δε, και η πρώτη σε 5πορτη έκδοση, απέναντι στο A1 δείχνει αισθητικά πιο μπερδεμένη. Από τα χαρακτηριστικά της λείπει η φινέτσα και η ισορροπία, αποκαλύπτοντας τρόπον τινά ότι οι σχεδιαστές του έπεσαν στην παγίδα του αυτοκινήτου-καρικατούρας. Το MINI να θυμίσουμε ότι ρετουσαρίστηκε ελαφρά στις αρχές του χρόνου, υιοθετώντας, μεταξύ άλλων, όμορφα πίσω φανάρια με γραφικά Union Jack, όπως και στο ντουλάπι του συνοδηγού.

Και η νίκη πάει στο… Audi A1

Στην καμπίνα: Εκμοντερνισμός εναντίον παράδοσης
Οι διαφορετικές φιλοσοφίες που ισχύουν στην καροσερί των αυτοκινήτων, αποτυπώνονται και στο σαλόνι. Το ταμπλό του Audi Α1 σχεδιάστηκε ως το σουπερμίνι ανάτυπο του Ingolstadt απέναντι σε αυτό του MINI που είναι η ωδή στον κύκλο. Μέσα στο Α1 όμως, δεν είναι η στιβαρότητα που έρχεται ως πρώτη εντύπωση, αλλά η φαινομενικά άναρχη και αποδιοργανωμένη ταξιθέτηση των διαφόρων στοιχείων. Εντύπωση με κύριο εκφραστή το διαφορετικό σχέδιο των αεραγωγών της κάθε πλευράς. Κατά τα λοιπά, το A1 πέφτει κάτω από μηλιά των μεγαλύτερων Audi, με μια κεντρική μεγάλη απτική οθόνη 10,1” τοποθετημένη σε ένα μαύρο φόντο, που μοιάζει σαν μια μεγάλη μαύρη… λακκούβα. Βέβαια, το αυτοκίνητο μπορεί να φορέσει έξτρα το Virtual Cockpit, αλλά οι φόρμες του ταμπλό είναι ιδιαίτερα συγγενικές με αυτές των πρόσφατων VW Polo και SEAT Ibiza.

Μέσα στην καμπίνα του MINI τα πράγματα δείχνουν και είναι αναντίλεκτα πιο αυθεντικά και πρωτότυπα, παρόλο που το θέμα το έχουμε ξαναδεί. Ένας μεγάλος κύκλος στο κέντρο του ταμπλό είναι το στοιχείο που βγάζει μάτι, αν και δεν αποτελεί τον πίνακα οργάνων που έχει μεταφερθεί εδώ και καιρό πίσω από το τιμόνι. Όλα στα στοιχεία αποπνέουν μια νέο-ρετρό γοητεία, με «κύκλους» να κατακλύζουν την καμπίνα, από τους αεραγωγούς έως τα ηχεία, αλλά και διακόπτες αεροπορικού τύπου, ακόμη και για το στάρτερ της μίζας. Προφανώς, η ευρεία γκάμα εξατομίκευσης αναγάγει τη διακόσμηση και την ατμόσφαιρα του MINI σε όσο προσωπικό επίπεδο επιλέξεις.

Και η νίκη πάει στο… ΜΙΝΙ 5D

Πρακτικότητα και χώροι: Το Α1 μεγάλωσε σημαντικά
Το νέο Audi A1 2019 πήρε έξι πόντους σε μήκος, ξεπερνώντας οριακά τα τέσσερα μέτρα -4,03 m. Αυτό το νούμερο από μόνο του υπόσχεται μεγάλη βελτίωση στο χώρο του σαλονιού. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ που κέρδισε 65 lt, φτάνοντας τα 335. To νούμερο αυτό το φέρνει λίγο πίσω από τα κορυφαία ολόκληρης της κατηγορίας των σουπερμίνι που είναι τα Polo και Ibiza με 355 lt –και όχι των δύο ουσιαστικά υφιστάμενων premium, μιας και το  FIAT 500 είναι πολύ μικρό, η Alfa Romeo MiTo μη ανταγωνιστική και μας κουνάει το μαντήλι, ενώ το DS 3 στενάζει κι αυτό υπό το βάρος της ηλικίας του .

To ΜΙΝΙ σε αυτή τη σύγκριση αρκείται σε μόλις 278 lt, χάνοντας κατά κράτος. Ομοίως χάνει και με τα καθίσματα ριγμένα, με 941 lt έναντι 1.090 του Audi. Στο ύψος οροφής (από το έδρανο του καθίσματος), η MINI ανακοινώνει 1.052 εμπρός και 953 πίσω, ενώ η Audi 1.019 και 944 αντίστοιχα. Βέβαια, θα περιμένουμε να κάνουμε τη δική μας μέτρηση, καθώς στο Autocar είναι οι διαστάσεις που μετράμε ούτως ή άλλως για τα συγκριτικά, αλλά μέχρι τότε…

Η νίκη πάει στο… Audi A1 5D         

Γκάμα κινητήρων: Το Audi χωρίς ντίζελ
Το A1συντάσσεται με τις εταιρείες που έκριναν ότι το ντίζελ δεν είναι δημοφιλές καύσιμο στην κατηγορία των σουπερμίνι. Αλλά και επειδή το γερμανικό γκρουπ ήταν αυτό που δημιούργησε το πογκρόμ στους πετρελαιοκινητήρες, αλλάζοντας σε όλους (σχεδόν) τους κατασκευαστές τα… πετρέλαια. Ως εκ τούτου, δεν διακινδύνευσαν μια ντίζελ έκδοση-παρία, καταργώντας το καύσιμο αυτό από την γκάμα του Α1.

Από την άλλη, η Audi προτείνει μια μεγάλη ποικιλία βενζινοκινητήρων: Από το βασικό 3κύλινδρο 1.000άρη με 95 ή 116 άλογα, περνώντας στον 4κύλινδρο 1.5 TFSI των 150 PS και καταλήγοντας στον κορυφαίο δίλιτρο 2.0 TFSI των 200 ίππων. Όλη η παραπάνω γκάμα συνδυάζεται και αυτόματο διπλοσύμπλεκτο σασμάν S tronic –στάνταρ στο 2.0 TFSI. Αναμένεται σχεδόν σίγουρα ότι θα υπάρξει και έκδοση S1 με τουλάχιστον 250 άλογα, αλλά καθώς δεν είναι ακόμα επίσημα επιβεβαιωμένη δεν τη λαμβάνουμε υπόψη μας.

Το MINI, σε άλλο μήκος κύματος, παραμένει προσώρας πιστό στην πετρελαιοκίνηση και μάλιστα με τρία μοντέλα: Το One D των 95 PS, το Cooper D των 116 και το Cooper SD των 170 PS, όλα τους 1.500 cc πλην του SD που είναι δίλιτρο. Όσον αφορά τις βενζίνες, το βασικό MINI ξεκινά με το One των 75 ίππων, περνά στο 1.500άρι One των 102, στο Cooper των 136, για να καταλήξει στο Cooper S των 192 PS, όλα τους 1.500 cc πλην του Cooper S που είναι δίλιτρο. H δίλιτρη ούλτρα σπορ έκδοση John Cooper Works, τέλος, αποδίδει 231 άλογα. Όλες οι βενζίνες πλην του One των 75 ίππων συνδυάζονται είτε με 6άρι χειροκίνητο σασμάν είτε με αυτόματο. Αυτή η τελευταία επιλογή είναι δυνατή και με το Cooper D, ενώ είναι στάνταρ στο SD.

Και η νίκη πάει στο… MINI 5D

Τεχνολογίες: Το A1 δεν πρωτοτυπεί
Η αλήθεια είναι ότι με το A1 αναμέναμε η Audi να φέρει τα πάνω κάτω στην κατηγορία. Αλλά τόσο τα στάνταρ όσο και τα έξτρα συνθέτουν μια κλασική μάλλον προσέγγιση στον τομέα αυτό. Συστήματα όπως η διατήρηση λωρίδας, το προσαρμοζόμενο cruise control με δυνατότητα στάσης και επανεκκίνησης του αυτοκινήτου, παρκάρισμα με κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης είναι πράγματα που αποτελούν κοινό τόπο πια στην κατηγορία ακόμα και των μαζικών σουπερμίνι.

Οπότε και το Α1 δεν παίρνει κεφάλι από το MINI που διαθέτει grosso modo την ίδια γκάμα βοηθημάτων, αλλά και head-up display. H όποια προπορεία του A1 περιορίζεται ουσιαστικά στις οθόνες, περιλαμβανομένου του Virtual Cockpit.

Διά ταύτα…
λέμε ότι το MINI στη σύγκριση επί χάρτου παίρνει μια άτυπη νίκη, έστω και με βραχεία κεφαλή. Και ο λόγος είναι ότι απαντά με πληρέστερη γκάμα μοτέρ στους μεγαλύτερους χώρους του Audi A1. Προφανώς και η επιλογή σε αυτή τη κατηγορία γίνεται με κύριο γνώμονα το στιλ και το ίματζ της φίρμας. Οπότε, κι εδώ έχουμε μια αμφίρροπη έκβαση που δεν έχει να κάνει με τα μετρήσιμα στοιχεία του κάθε αυτοκινήτου. Από τη μια λοιπόν συντάσσονται εκείνοι οι καταναλωτές που θέλγονται από το μυώδες και tech προφίλ του γερμανικού σουπερμίνι και από τη άλλη εκείνοι που ψηφίζουν το καμπύλο, νέο-ρετρό στιλ του MINI.

Τη συνέχεια θα τη δώσουμε με πραγματικό συγκριτικό, λαμβάνοντας όμως υπόψη μόνο τα μετρήσιμα στοιχεία, μαζί και την τιμή. Μέχρι τότε, θα περιμένουμε να πάρουμε την πρώτη γεύση του A1 από την επίσημη αποστολή στο εξωτερικό.

Πηγή: drive.gr
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
ΕΠΟΜΕΝΟ

0 blogger-facebook:

Προσθέστε (ΑΝΩΝΥΜΑ) τα σχόλιά σας ΕΔΩ..