• Δοκιμή: Audi RS 3 Sportback (εικόνες)

    ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: NewsRoom™
    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 25 Απριλίου 2018
    A- A+

    Το Αudi RS 3 είναι το ισχυρότερο αυτή τη στιγμή μικρομεσαίο hatchback της αγοράς φτάνοντας να αριθμεί 400 ίππους απόδοσης. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μοντέλο εντυπωσιασμού και φιλοδοξίας, αξίες που διακατέχουν ούτως η άλλως την Audi, όμως ο εμφύλιος που ξέσπασε με αντίπαλο την Mercedes AMG A 45, ήταν ουσιαστικά ο λόγος που οδήγησε στην περαιτέρω βελτίωση αυτής της έκδοσης του Α3. Ο 5κύλινδρος TFSI του προηγούμενου RS 3 απέδιδε 367 ίππους, με την AMG να απαντά με 381 ίππους από δίλιτρο μοτέρ. Η Audi επιστρέφει τώρα με την ανανεωμένη έκδοση του RS 3 που είναι το δυνατότερο και γρηγορότερο μικρομεσαίο της αγοράς.

    Αυτά σχετικά με την απόφαση βελτίωσης της «καρδιάς» του νέου RS 3. Όμως η «επέμβαση» στην ανανέωση δεν περιορίστηκε εκεί. Το όλο εγχείρημα έκρυβε πολλές προκλήσεις για να φτάσει στο τελικό εντυπωσιακό αποτέλεσμα από όλες τις απόψεις. Το Audi RS 3 είναι ένα αυτοκίνητο «διαμάντι» ικανό να καταρρίψει μύθους και νόμους της φυσικής, όμως το πιο εντυπωσιακό του στοιχείο είναι το γεγονός ότι παραμένει ένα γνήσιο Audi της σειράς Α3 σε χαρακτήρα και εμφάνιση…

    Ένα A3 βέβαια που όσο διακριτικό κι αν είναι, δεν καταφέρνει να ξεγελάσει το φορολογικό καθεστώς της χώρας μας που αντιλαμβάνεται μαγικά τον καυτό του χαρακτήρα και το «θεωρεί» ως supercar, με την τιμή του να ανέρχεται έτσι στα 69.000 ευρώ…

    Q Car

    Ο Βρετανικός όρος αποδίδεται στα αυτοκίνητα που «κρύβουν» υψηλές επιδόσεις κάτω από ένα συνηθισμένο -ή κοινό με τις ταπεινές εκδόσεις τους αμάξωμα. Η Audi είναι γνωστή οπαδός αυτής της πρακτικής για τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της από παλιά, με τη σειρά S μάλιστα πρόσφατα να διατίθεται και ως αισθητική έκδοση, μην αφήνοντας υπόνοιες για το τι μπορεί να κρύβουν κάτω από το καπό τους… Για να το πούμε απλά: Το RS 3 είναι δυναμικό αισθητικά, ελάχιστα περισσότερο από ένα S3, που με τη σειρά του είναι ελάχιστα πιο σπορ από ένα απλό Α3 S-Line. Μόνον ο διαχύτης του πίσω προφυλακτήρα και οι οβάλ «μπούκες» που φιλοξενεί μπορούν να υπογραμμίσουν την διαφορετικότητα αυτής της έκδοσης, όμως και πάλι δεν υπάρχει περίπτωση να αντιληφθείς πως πρόκειται για ένα hatchback με 400 ίππους, εκτός κι αν γνωρίζεις τι σημαίνει το logo RS 3.

    Κατά τα άλλα το 5θυρο αμάξωμα της έκδοσης Sportback που διατίθεται το RS 3 (διαθέσιμο και σε σεντάν), είναι καλαίσθητο με τις έντονες ακμές στα πλαϊνά, τη μεγάλη γρίλια και τις εισαγωγές αέρα εμπρός και φυσικά το εντυπωσιακότερο όλων πίσω μέρος, να χαρακτηρίζουν την δυναμική του. Οι 5άκτινες ζάντες των 19 ιντσών και οι κόκκινες δαγκάνες που «βγάζουν μάτια» αποτελούν στοιχεία της κορυφαίας αυτής έκδοσης και συμπληρώνουν ουσιαστικά την εμφάνιση, χωρίς υπερβολές και περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού.

    Μαέστρος ο 2,5 TFSI σε μια τέλεια ορχήστρα

    Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις κάτι από τον 2,5 λίτρων TFSI κινητήρα του Audi RS 3. Σίγουρα η απόδοση αρκεί, όμως είναι αδύνατον να μην εστιάσεις στο ηχητικό αποτέλεσμα της συμφωνικής αυτής ορχήστρας με 400 πρώτα βιολιά. Η εμπεριεχόμενη γωνία 144 μοιρών των κουζινέτων του στροφάλου και η «γειτονική» σειρά ανάφλεξης των κυλίνδρων (1-2-4-5-3), διαμορφώνουν αυτόν τον μελωδικό ρυθμό, ενώ σε μεγάλα φορτία ή στην θέση Sport του Driving Select τα κλαπέτα των εξατμίσεων κάνουν την είσοδό τους σε αυτή την ορχήστρα γεμίζοντάς την καμπίνα με μπάσο ήχο, μπερδέματα και σκασίματα. Το αποτέλεσμα είναι τόσο εθιστικό που βρίσκεσαι ακόμα και μέσα στην κίνηση με την Sport ρύθμιση, το κιβώτιο στο manual και με το εξαιρετικό ηχοσύστημα της B&O πάντοτε σβηστό...

    Στα ενδότερα του κινητήρα, η Audi έχοντας μακρά παράδοση στα 5κύλινδρα σύνολα από πολύ παλιά, αποφάσισε να πάρει τον τελευταίο της R5 20βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο αυτό κινητήρα και να τον εξελίξει ώστε να φτάσει την απόδοση των 400 ίππων. Αρχικά απέκτησε σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού και βελτιώθηκε το σύστημα μεταβαλλόμενου χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων (Audi Valvelift System), ενώ ζυγίζει 26 κιλά λιγότερα από πριν, με την χρήση πιο ελαφρών υλικών. Στην πράξη τώρα, το 5κύλινδρο αυτό σύνολο όπως είναι λογικό είναι εντυπωσιακό. Χαμηλά δεν αποδίδει τόσο έντονα τη μεγάλη ροπή του (480 Nm), κάτι που ωστόσο αλλάζει άρδην από τις 2.000 σ.α.λ περίπου, αφού από εκείνες τις στροφές και πάνω είναι σε θέση να απογειώσει το αμάξωμα των 1,5 τόνων του RS 3. Το έντονο τράβηγμα των 400 ίππων μάλιστα δεν δείχνει να μειώνεται ούτε σε υψηλές στροφές (δουλεύει εκπληκτικά και εκεί), ενώ σε συνδυασμό με το 7τάχυτο S tronic κιβώτιο, οδηγούν σε μια συνεχή επιτάχυνση που διακόπτεται μόνο αν αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι. Ετσι, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 3,8 δλ. (κατά 0,4 δλ. δλδ πιο αργά από το R8 V10 Spyder!) και επιταχύνει συνεχώς και αβίαστα μέχρι την τελική του ταχύτητα (250 ή προαιρετικά 280 χλμ./ώρα).

    Το κιβώτιο είναι το γνωστό μας διπλού συμπλέκτη S tronic με 7 σχέσεις, όμως εδώ και για να ταιριάξει με τον εκρηκτικό κινητήρα και να προσδώσει πιο σπορ χαρακτήρα στο σύνολο, διαθέτει εκτός από αυτόματη και σπορ λειτουργία και αποκλειστικά χειροκίνητη επιλογή. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να «χτυπήσεις» κόφτη και να «κρατάς» την σχέση που θες χωρίς να κάνει kickdown σε κάθε πίεση του γκαζιού. Θα θέλαμε ωστόσο να επιτρέπει να κατεβάζεις πιο ψηλά στο στροφόμετρο και να μην σε «κρεμάει» αναγκάζοντάς σε να κόψεις πολύ περισσότερο από όσο χρειάζεται. Όπως και να χει πάντως και με μία ή και δύο ταχύτητες πάνω ακόμα, ο τρόπος που επιταχύνει το RS 3 μετά την έξοδο της στροφής είναι και αυτός με μια λέξη συγκλονιστικός, με την τετρακίνηση quattro να φροντίζει ώστε κάθε ένας από τους 400 ίππους να βγαίνει υποδειγματικά στο δρόμο χωρίς καμία απώλεια πρόσφυσης.









    Πηγή: autotriti.gr
  • No Comment to " Δοκιμή: Audi RS 3 Sportback (εικόνες) "

    Προσθέστε (ΑΝΩΝΥΜΑ) τα σχόλιά σας ΕΔΩ..